Fokus Partner

Forretningsidé


Fokus Partner skal hjelpe små og mellomstore bedrifter til å oppnå en økonomistyring som istandsetter de til å ta gode beslutninger og gjøre gode disponeringer for å styrke sin posisjon og arbeidet mot sin visjon.

I dette følger det også at bedriften er i stand til å levere tidsriktig rapportering til beslutningstakere, det offentlige og sine forretningsforbindelser.

Fokus Partner skal være et alternativ til å ansette høyere økonomikompetanse i intern stilling. På sikt skal Fokus Partner også kunne levere tjenester innen organisasjons- og ledelsesutvikling. Fokus Partner er ikke leverandør av regnskapsproduksjonstjenester.


Trenger jeg mer økonomikompetanse?


Dersom svaret er nei på flere av spørsmålene under, vil bedriften din kunne nyttegjøre seg av en konsulent for en fast, lengre eller kortere periode.


Mottar du regnskap (inkludert resultatregnskap , balanse og åpne poster) etter utløpet av hver måned ?

Er du trygg på at regnskapet er korrekt?

Er detaljerte, dokumenterte avstemminger gjort for hver bankkonto etter utløpet av hver måned , og er alle uregistrerte poster avklart? Se disse selv før du svarer på dette spørsmålet.

Kan din regnskapsfører eller revisor si at du er den mest organiserte klienten de har?

Har bedriften holdt seg innenfor budsjettet?

Har den et budsjett?

Er dine utgifter under kontroll?

Blir alle regninger betalt i tide?

Er alle inntekter opptjent og innbetalt innenfor avtalt tidsramme?

Blir nøyaktigheten av inntektene verifisert hver måned?

Er bedriftens gjeldsgrad passende?

Er de nødvendige kontrollene på plass for å hindre tyveri?

Er investeringer i nye tiltak målt på et økonomisk nivå?

Er kapitalobjekter skikkelig finansiert?

Er ditt regnskap klar til å bli sett på av en bank eller investor?

Har du noen å diskutere avgjørelsene dine med?


Hva gjør  Fokus Partner?


Etter en gjennomgang av bedriften setter vi sammen opp en skreddersydd, hendelsesbasert, målbar og tidsbestemt plan for å oppnå resultater. En konsulent vil typisk forkusere på regnskapet, interne rutiner, likviditet, budsjett og beslutningsgrunnlag /-prosesser og aktivt identifisere og iverksette forbedringspotensialer.